سایت در حال بروزرسانی میباشد

021-91013219

پشتیبانی سراسری

0
0
سبدخرید شما خالیست!
برای مشاهده محصولات بیشتر می توانید به صفحات زیر مراجعه کنید:
برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

مقایسه دوربین مداربسته و دزدگیر

مقایسه دوربین مداربسته و دزدگیر

مقایسه دوربین مداربسته و دزدگیر

برخی از افراد به منظور حفظ امنیت منزل، اماکن و محل کار دوربین مداربسته نصب می کنند که یک سیستم نظارتی محسوب می شود. در صورتی که سیستم های دیگری مثل دزدگیر ها اغلب بر مبنای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ امنیت اماکن سازماندهی شده اند. به این دسته از سیستم ها، سیستم های حفاظتی می گویند. از آنجایی که علت نصب دوربین مداربسته، ثبت تصاویر و رویداد ها می‌باشد و افراد از طریق تلفن همراه می توانند محل کار یا منزل مورد نظر را از راه دور نظارت کنند، باز هم در بعضی از مواقع ممکن است سرقت رخ دهد.

مشاهده تصاویر دوربین به وسیله موبایل نوعی نگهبانی محسوب می شود مخصوصاً زمانی که هیچ یک از افراد خانواده و همکاران در محل مورد نظر حضور نداشته باشند. با توجه به توضیحات داده شده دوربین مداربسته باعث کاهش وقوع جرم و سرقت می شود اما وسیله پیشگیرانه ای نیست، زیرا سارقین می توانند به دوربین آسیب برسانند تا تصاویر و رویدادها ثبت نشود و با پوشاندن صورت خود اقدام به سرقت نمایند.

با توجه به قابلیت های دوربین مدار بسته نظیر قابلیت هشدار و توانایی تشخیص حرکت ممکن است به گونه ای دستکاری و دچار خطا شود. برای مثال دوربین مداربسته قادر است حرکت هر موجودی در محل مورد نظر را تشخیص دهد و اقدام به هشدار کند در حالی که حساسیت سنسور ها در دزدگیر به قدری است که حرکت یک موجود کوچک تر از انسان، هشدارها را فعال نخواهد کرد.

در دزدگیر ها به دلیل وجود سنسور و حسگر های مختلف، هنگامی که مورد مشکوکی وجود داشته باشد از طریق روش های متفاوت مالک را مطلع می سازد. این اطلاع رسانی ها به صورت پیامک، ایمیل یا تماس به صاحب محل مورد نظر می‌باشد. همچنین علاوه بر اطلاع رسانی، محل مورد نظر مجهز به آژیر و هشدارهای صوتی نیز میباشد و بهنگام به صدا درآمدن آژیر، افراد اطراف ساختمان از سرقت مطلع و با پلیس تماس میگیرند.

یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که میان دزدگیر اماکن و دوربین های مداربسته وجود دارد، امکان ثبت هیچ گونه تصویر و رویداد از طریق سارقان و سرقت توسط دزدگیر وجود ندارد.

 

حال این سوال پیش می‌آید که دوربین مداربسته بهتر است یا نصب دزدگیر؟

برای حس امنیت کامل ساختمان، منزل و محل کار بهترین راه حل استفاده ترکیبی از دوربین و دزدگیراست. زمانی که هر دوی این ابزار و سیستم در کنار هم فعالیت داشته باشند، بهترین نتیجه حاصل می شود. با استفاده از دوربین می توانیم لحظات وقوع جرم را ثبت و در صورت نیاز مشاهده کنیم، و با استفاده از دزدگیر زمانی که سارقان اقدام به سرقت می کنند با فعال شدن آژیر ها و ارسال پیامک و تماس، صاحبان و افراد آن محل مطلع شده و به پلیس اطلاع رسانی می کنند.

یکی از روش هایی که می توان دوربین مداربسته را به دزدگیر اماکن متصل کرد بدین صورت می باشد که یکی از zone های سیستم دزدگیر را به یکی از دوربین های مداربسته متصل کنیم و اگر یکی از دوربین ها از محل نصب خود جدا بشود، آلارم دزدگیر فعال میشود و به این ترتیب مدیر ساختمان اقدامات لازم را انجام میدهد.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

enemad-logo
Wishlist
Continue shopping
Wishlist
Continue shopping